11.srpna 2022 |
Spravujete webové stránky? Obohaťte je obsahem z Glos.
|
|
Při každém zkoumání nepřátelství vůči Židům během onoho období, označovaného obecně jako "evropský středověk", se svévolně vynořuje otázka, zdali - případně do jaké míry - je toto nepřátelství srovnatelné s antisemitismem následujících staletí. Odpovědi na tuto otázku se různí. Zatímco někteří badatelé považují nepřátelství vůči Židům za určitou historickou konstantu v křesťanské Evropě, jež sice nabývá různých podob, vposledku však zůstává stále táž, jiní úporně zdůrazňují rozdíly a dokonce terminologicky rozlišují mezi starším "nepřátelstvím vůči Židům" a "antisemitismem" 19. a 20. století. Aniž bych si činil nárok na vyřešení této otázky, mělo by následující pojednání umožnit srovnání a představit různé aspekty středověkého nepřátelství vůči Židům. Zjistíme při tom, že nepřátelství vůči Židům nebylo ve středověku žádnou neměnnou konstantou - ani původně vrozenou ani neměnnou ve svém způsobu vyjádření - nýbrž že v průběhu staletí nabíralo rozličné osobité a charakteristické formy, aby je nakonec takzvaný středověk přenechal následující éře jako dědictví.
Podklad každého setkání a rozmíšky mezi Židy a křesťany byl ve středověku určován náboženským pozadím, jemuž náležela mnohem větší hodnota, než se člověk ve 20. století může domnívat. Náboženství nebyla soukromá záležitost, nýbrž úhelný kámen celého společenského života. Rozdíly v náboženských postojích se musely projevit daleko za oblastí toho, co popisujeme slovem "víra". Zasahovaly přímo a bezprostředně do každodenního života. Zdůraznění náboženského pozadí protivníka vysvětluje, proč z rozmíšek nad jednotlivými otázkami zněl lehce rozhořčený nebo patetický tón a proč diskuse zůstávaly většinou dvěma paralelně probíhajícími monology: každý se domníval vlastnit tu jedinou, božskou pravdu a nemohl pochopit, proč jeho partner nechce uznat ani ty "nejzákladnější skutečnosti".
Jude Enigma (1.11.2008 13:15:19) |
Jude!!! Jsou bezdomovci,zabraly Palestinu a založily Israel Fuck!!! |
![]() |
Židé už 3000 let ničí národy! Jan (22.7.2008 20:54:20) |
To je skutečnost doložená v dnes už obrovské vědecké bibliografii na toto téma. Biť veřejnosti málo přístupné. http://www.vzdelavaci-institut.com http://www.europskenarody.info |
![]() |
reakce na pana Bílka Tom Rudolf ![]() |
Společnost se spíše vyznačuje tím že souhlasí s nějakou společnou ideou,nemusí mít společný jazyk,historii ba i lidé různého vyznání mohou zastávat společnou ideu.To co popisujete se více podobá popisu Národa. Nesouhlasím ani s myšlenkou nemultikulturní společnosti....Celosvětový problém na který jste si už udělal názor a očividně jej nehodláte dále řešit je tím zdrojem názorů,proč se nedaří soužití a vyvolává se nesmyslná myšlenka národů.Tato myšlenka se dále cílevědomě používá k rozpoutání válek,k rasismu a k aktivní činnosti fanatických radikálů.Proč se tak moc snažíme oddělit od ostatních,namísto se sjednotit a nechat se ovlivnit i jinými národy a posílit spíše různorodost jednotlivců,vždyť skupina lidí od skupiny lidí se moc neliší ,jsou to neustále lidi,ať se jim to líbí,nebo ne... Je tu uměle vytvořena myšlenka,která v rukou jednotlivců může snadno ovládnout větší skupinu,aniž by ji dal příležitost o jeho impulsní myšlence trochu popřemýšlet.Slovo Národ je novodobou náhražkou náboženství,které je stejně nebezpečné jako jeho předchůdce. |
![]() |
... Flat Vamp (31.7.2006 10:11:33) |
Jan Bílek: ...ano a Švýcarsko či Kanada jsou toho zářným příkladem... :))) |
![]() |
Utrpení Židů je veskrze pochopitelnou věcí. Jan Bílek (7.2.2006 17:54:41) |
Je to jeden nekonečný důkaz o minulém, současném i budoucím nezdaru myšlenky multikulturní společnosti. Už slovo společnost definuje zcela jasně, že se jedná o občany, kteří mají něco společného: národnost, jazyk, kulturu, společenské zvyky. Doufat, že může s úspěchem fungovat společnost slepená z "obcí" velice odlišných, je marné. Kdokoliv přišel odněkud do Evropy a nedokázal se asimiloval do stávající společnosti, byl vždy považován za cizí a nežádoucí prvek. Nikde to nefunguje, pohleďte na naše problémy s Romy nebo problémy s Afroameričany či Mexičany v USA. To, co prožili Židé nejspíše čeká i jejich blízké příbuzné, Araby, pokud si budou chtít ponechat svoji odlišnost. Možná se ale pokusí podniknout něco, k čemu se Židé neodhodlali: převzít moc a vnutit ostatním své náboženství a kulturu. V některých částech Austrálie se o to již pokusili. Jak se k tomu postaví Evropa, ví jen Bůh. Ahaswebovy noviny |
![]() |
Dějiny sudetských židů B (21.9.2005 15:50:24) |
Dějiny sudetských židů http://bruntal.net/view.php?cisloclanku=2005050901 |
![]() |
Nesouhlas? Martin Schlemmer ![]() |
Nejdříve k panu Neubauerovi - těžko s něčím nesouhlasit, jeho příspěvek nemá hlavu ani patu a tomu, čemu lze rozumět, se rozumět nechce. Eufemisticky řečeno - pan Neubauer chtěl vyjádřit mnoho myšlenek naráz, ale nespletl je do souvislé výpovědi. Pane Mosesi, nejedná se o výtah z knihy, nýbrž o překlad jedné kapitoly ze sborníku Antisemitismus - Von der Judenfeindschaft zum Holocaust, vydaného nakladatelstvím Bundeszentrale für politische Bildung. Další kapitoly postupují chronologicky v mapování nenávisti vůči Židům a antisemitismu až do období po 2.světové válce. Z obsahu vybírám: Reinhard Rürup: Emanzipation und Antisemitismus: Historische Verbindungslinien (Emancipace a antisemitismus: Historické spojnice) Werner Jochmann: Struktur und Funktion des deutschen Antisemitismus 1878-1914 Walther Hofer: Stufen der Judenverfolgung im Dritten Reich 1933-1939 (Stupně pronásledování Židů ve Třetí říši 1933-1939) Wolfgang Scheffler: Wege zur "Endlösung" (Cesty ke "konečnému řešení") Herbert A.Strauss: Der Holocaust - Reflexionen über Möglichkeiten einer wissenschaftlichen und menschlichen Annäherung (Holokaust - Reflexe o možnostech vědeckého a lidského nahlédnutí) |
![]() |
Nesouhlas Petr Moses (5.9.2005 19:17:30) |
Nesouhlasím s příspěvkem pana Neubauera. Díky za výtah z knihy. |
![]() |